Alexander McQueen’den Etkileşimli Sosyal Medya Girişimi

Tasarımcı Lee Alexander McQueen tarafından 1992 yılında kurulan İngiliz modaevi ve moda markası Alexander McQueen, tüm sanatçılara bir çağrıda bulundu. Dünyanın her yerinden farklı alanlarda eser veren sanatçıları, markanın lüks koleksiyonları içerisinden ürünler seçerek bunları kendi sanatsal alanlarında yeniden yaratmaya davet etti. Bu şekilde, sanatçıların kendi üsluplarıyla yorumladıkları bu eserler, Instagram’da #mcqueencreators etiketiyle @alexandermcqueen hesabına gönderiliyor.

Fotoğraf: creator_24 / Instagram

Alexander McQueen, geçtiğimiz Nisan ayında karantina sürecinde dünyanın her yerinden sanatçılara farklı bir etkinlik için çağrıda bulundu. Sanatçıların McQueen Sonbahar/Kış 2020 Erkek ve İlkbahar/Yaz 2020 kadın giyim koleksiyonları içinden birer fotoğrafı esas alarak ve istedikleri herhangi bir malzemeyi kullanarak seçtikleri görseli yorumlamalarını istedi. Kullanılabilecek malzemeleri, (herkes o dönemde karantinada bulunduğu için) evde bulunabilen herhangi birer materyal olarak betimleyen marka, sanatçıların boya, karakalem veya füzen gibi geleneksel malzemelerle de eser üretebileceklerini açıkladı. Alexander McQueen, bu dijital ve etkileşimli uygulama kapsamında yer alan temalardan biri olan “Silhouettes” teması etrafında şekillenen sosyal medya girişimi için ise sanatçı ve eğitimci Howard Tangye ile bir araya geldi. Tangye, markanın Sonbahar/Kış 2020 Erkek görsellerinden birinin baz alındığı canlı çizim videosunu girişime ilgi gösteren sanatçılara yol göstermek üzere eğitim amaçlı olarak paylaştı.

Fotoğraf: nataliye_kopcha_illustration / Instagram

Sanatçıların birbirinden güzel eserleriyle yeniden yorumladıkları Alexander McQueen tasarımlarından bazıları, markanın resmi Instagram hesabında Silhouettes” başlığı altında sergileniyor. Tüm tasarımlar ise Instagram üzerinden #mcqueencreators etiketiyle arama yapıldığında karşınıza çıkıyor.

İngiliz markanın kurucusu Alexander McQueen, kendi markasını oluşturmadan önce Givenchy için baş tasarımcı olarak çalışmıştı. Kurduğu marka ile yolculuğunda ortaya koyduğu çalışmaları dolayısıyla tam dört kez İngiliz Moda Ödülleri tarafından “Yılın İngiliz Tasarımcısı” unvanına layık görülmüştü. Vefat ettiği 2010 yılına dek, markanın kreatif direktörlüğü görevini yürüten McQueen’den bayrağı Sarah Burton devraldı. Öncülünün izinden giden Burton da tasarımlarında zarafeti ön planda tuttu. Burton, Catherine Middleton’un Prens William ile evlenirken giydiği gelinliğin de tasarımcısıdır.

Karantina döneminde sanatçıları dijital bir platformda birleştirerek bu dönemin depresif etkisini azaltmanın yanı sıra güzel tasarımların gözler önüne serilmesine ön ayak olan marka, bu sayede henüz tanınmayan pek çok sanatçının keşfedilmesine de vesile olabilir.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google fotoğrafı

Google hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s